Uniform: 17 nyanser av grått

alarm 17 augusti 2010 - 6 februari 2011

Stålgrått, ljusgrått och allt däremellan. Gör en djupdykning i den grå uniformen från olika tidsepoker och i olika kvaliteter.

Finsk vapenrock, kvinnliga bilkåristers jacka och amerikanska kadetters frackjacka. Det är några av de plagg du ser i 17 nyanser av grått.

Uniform – en utställningsserie

[…] utställningen Uniform är det bästa som hänt i den svenska modevärlden – på mycket länge.
(Tidningen ELLE)

Se favoritplagg ur museets stora garderob – fantastiska uniformer från olika tidsepoker. I utställningsserien ”Uniform” ryms även huvudbonader, skor och accessoarer. Utställningen står under två år och förändras fyra gånger. Teman: ”Tufft & grabbigt”, ”17 nyanser av grått”, ”Utländskt” och ”Personligt”. Stig upp på catwalken och fascineras av det bästa ur museets samlingar.

Tidigare utställningar keyboard_arrow_down Uniform: tufft och grabbigt