Ett svartvit foto av en man i profil, iklädd uniform.
Samtal

Samtal: Raoul Wallenberg – civilkurage då, nu och i framtiden

I år är det 80 år sedan Raoul Wallenberg reste till Budapest för att inom sitt uppdrag som diplomat hjälpa människor undan Förintelsen. Med sitt arbete kom han att offra sitt eget liv. Vad drev Wallenberg att resa från tryggheten i Sverige till brinnande krig? Och hur kan vi idag rusta vårt samhälle med civilkurage?

Hör Cecilia Åhlberg och Anna Urombi från Raoul Wallenberg Academy och Armémuseums Peter Zander i ett samtal om civilkurage – då, nu och i framtiden.

• book_online

Biljettpris: 140 kronor. Köp din biljett på Tickster via biljettlänken på den här sidan. Begränsat antal platser.

• info

Passa på att gå en sväng genom utställningarna innan föredraget – entréavgift till museet ingår i biljettpriset.